Sunday, September 10, 2006

X: Engaged sister!!/Forlovet søster!!

Halfway through digesting my brother’s recent launch of marriage, the phone call that cleared my auditory canal and provoked a production of more adrenaline came.

That she would was no bombshell, but that a new family member would experience someone kneeling this soon was a bit unexpected. My consciousness has registered the news, but my mind still need processing time. It is wonderful nonetheless.

My big, strong, mature, cool little sister is now engaged. On their two-year anniversary, the boyfriend Kim popped the question. September 5th 2006 will be remembered. But the provisional (but possible) wedding date will be harder to forget: 7th of July 2007 (07.07.2007).

Within a year I will be the only single (as in unmarried) in my family. My brother was (and is) 21 years old, my parents were 20 and Ingvild will also be 20 next May. Even though the jokes have started to roll, I am not stressed nor worried. Direct pressure is not present, and in a way the experience of my siblings may add confidence to the joy, security and importance complementary to the major decision.

Congratulations, Ingvild and Kim!

---

Halvveis i fordøyelsen av min brors nylig inngåtte ekteskapet, kom beskjeden som rensket øregangene og igangsatte produksjon av adrenalin.

At det kom var ingen bombe i seg selv, men at et nytt familiemedlem skulle oppleve noen i knestående allerede nå var noe uventet.

Min store, sterke, modne, tøffe lillesøster er forlovet. På toårsdagen for deres forhold, fikk Kim Remy Hansen ut ringefingeren. 5. september 2006 vil bli husket. Enda lettere blir nok den foreløpige bryllupsdatoen; 7. juli 2007 (07.07.2007).

Bevisstheten har registrert nyheten, men sinnet behøver enda litt tid for å bearbeide gladmeldingen. Stor er det okke som.

Om under et år vil jeg være den eneste ugifte i familien. Min bror var (og er) 21, mine foreldre var 20 og min søster vil være likeså neste mai. Selv om vitsene allerede begynner å trille, er jeg verken stresset eller videre bekymret. Direkte press er det ikke, og på en måte kan mine søskens erfaringer medføre at den store, viktige beslutningen kan bli noe ufarliggjort.

Gratulerer, Ingvild i alle fall!

Ingvild & Kim

1 comment:

Anonymous said...

Hi Sindre!
Great news about your sister - very exciting! no pressure at all hey! lol. Just thought i would say hello and check out your blog to see whats been happening in your life! Sounds like all is good! Praise God!
Taya