Saturday, August 26, 2006

X: Himmeldrypp / Divine drip

Frequently I am inspired by sermons and other Christian talks throughout the week. From now on I’ll every once in a while share some of my thoughts or gained knowledge from the wise words with which I have recently been provided. They will not always be coherent with one another, but insightful (at least to me) by themselves.

What: Sermon in “Storsalen” (Church in Oslo), July 23, 2006
Who (preacher): Knut Tveitereid
Scripture (part of the Bible): Matthew 16:24-27

* As the Children of God we inheret Heaven. God’s Kingdom is what Jesus speaks most of, particularly during His last 40 days after the resurrection.

* Success is not always about victory. Jesus did not look like a winner on the cross. The most important is to lose one’s life for the Lord.
What does that mean? It has to do with facing challenges, stand firm in the faith and object when something you believe in is being ridiculed or put down.

* We are God’s ambassadors, but just as illustrative: God’s embassy.
Embassies are neutral ground: A Christian is a neutral base people can turn to in the midst of issues. Furthermore, an embassy is also in a country without belonging to it: Christians are in, but not of this world.

---

Jeg lar meg stadig inspirere av prekener og andre taler og andakter i løpet av uka. Jeg har nå bestemt meg for innimellom å dele noen av mine tanker jeg får fra disse vise ordene om verdens frelser, Jesus Kristus.

Hva: Preken i Storsalen, 23. juli 2006
Hvem (taler): Knut Tveitereid
Bibeltekst: Matteus 16:24-27

* Som Guds barn er vi arvinger av Himmelriket; Guds rike er det Jesus snakket mest om, inkludert de 40 siste dagene.

* Det er ikke alltid suksess å seire. Jesus så ikke ut som en vinner. Det er ikke nødvendigvis våre suksesser som er viktig i Guds rike, men å ta opp sitt kors (Luk 9:24).
Så hva er så mitt kors?
Ofte har det med noe som er vanskelig å utføre, det kan ha med redusert frimodighet til å stå frem som kristen eller tørre å si i fra når man er oppriktig uenig eller føler seg støtt. Jeg fikk et veldig bokstavelig bilde av en som tar opp og viser et kors man har rundt halsen i en sekulær setting (for eksempel studentfest) – flagge troen på et vis.

* Vel så illustrativt som å være Guds ambassadører, er vi Guds ambassade.
For det første er ambassader nøytral grunn; vi er en nøytral base folk kan få komme til. For det andre er en ambassade i et land uten å tilhøre landet; kristne er i verden, men ikke av verden.

No comments: